Translate

lördag 21 november 2015

1700 talet och adeln, kungar, makt och kärlek och vampyrer

Vad tänker en adelsfru på år 1700 tal? En kvinna som är hårt hållen av sin make som trots att han inte är närvarande varje dag styr henne, hur mår hon? vad gör hon? hur tillbringar hon sina dagar? Det är mina tankar idag när jag tänker på min 1700 tals roman om vampyrerna och Abigail. Det är viktigt att jag berättar för läsaren hur hennes vardag är innan jag går vidare i berättelsen. Hennes tankar och leverne är viktigt för berättelsens gång framåt.

Jag funderar på om hon kanske under romanens gång faktiskt ändrar sig när det gäller tankar på livet på grund av allt märkligt hon får vara med om. Allt detta måste också finnas med i berättelsen och leda läsaren framåt tänker jag.
När berättelsen börjar befinner sig Aibigal på ett vackert slott i England nära kungens slott. Där hon bor finns endast rika människor. Hon levde i en speciell kultur, en status och ett väldigt inrutat liv som när hon mötte Seth Hammington verkligen kom i gungning. Inte nog med att hennes liv blev annorlunda, hon förändrades också när det gällde hennes sexuella frihet. Det är en tid av peruker med puder, rätt ansiktsfärg för att säkerställa sin status och mycket mera som andas 1700 tal. När den här boken kommer ut det vet jag inte, det beror på när jag blir färdig. Boken växer fram då och då, jag tänker inte skynda på utan den blir klar när den blir det. Vissa saker går inte att skynda på och den boken är en sådan bok. Jag släpper inte boken förrän jag är helt nöjd och det är jag inte än. Men en dag kommer jag dit. Då är jag beredd. Jag är en perfektionist, jag vet. ©  Peter Knagert
Carlise och Garrett ingår också i historien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar