Translate

lördag 14 november 2015

Vad händer i kroppen när vi blir kära

Idag funderar jag på relationer om huruvida två lika personligheter eller olika passar ihop och vad det är som bestämmer det. Jag tänker att förmodligen ger det förhållandet en extra dimension om man inte är helt lika, jag menar då får man ju en annan utgångspunkt också till olika ämnen. Jag tror att man kanske då berikar varandra men jag vet inte. Det är väldigt märkligt det där, vad det är som gör att två människor fattar tycke för varandra. Troligen har det också att göra med lukt, gemensamma intressen eller olika intressen eller att man blir attraherad av någon annan. Nedan kommer en del av förklaringen tror jag

 http://www.umo.se/Karlek--vanskap/vad-hander-i-kroppen-nar-man-blir-foralskad/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar