Translate

måndag 16 november 2015

Jakten på fem riken- spännande fantasy 1800 talet

Vad tyckte läsarna om boken Jakten på fem riken: Alfridas kamp emot depressionen
Ja här är några omdömen
-------------------------------------
Jag gillade boken. Den  är spännande och samtidigt på något sätt magisk. Jag kan inte precis sätta fingret på det. Jag blev i alla fall trollbunden av den unga häxan som utforskar de magiska världarna. Lena

Jag tycker om att det utspelar sig på 1800-talet för jag gillar historiska böcker och så tänkte jag också pröva på fantasyböcker och då var det här ett bra sätt att börja på. Tage

En jättefin äventyrssaga om respekt, kärlek som balanseras upp med ondska och tyranneri. Tack för en fin bok. Ellinor

En spännande bok med många bisarra figurer. En tjock bok men den gick ändå fort att läsa. Jag gillar att det är en stor stil i boken eftersom jag har problem med mina ögon. Margareta

Ett spännande äventyr som jag gillar eftersom det utspelar sig i olika miljöer, vilket gör att boken aldrig blir tråkig. Speciellt gillade jag den mest spännande upplösningen i slutet. Agneta

Ren läsglädje! upplevde jag av att läsa boken. Jag gillade det äventyr som Alfrida ställdes inför. Förutom äventyr och fantasy finns också den tidens seder och bruk med i boken. Tack för en bra bok. Hoppas snart att bok nummer 3 kommer ut i serien! Elisabeth

En riktigt spännande fantasy som utspelar sig i en historisk tid. Har man några timmar över kan man ta upp boken och vips så försvann de timmarna. har kort och gott allt en fantasy behöver, romantik, spänning, intriger men den är också väldigt sorglig på många ställen. Toppen! Barbro



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar