Translate

lördag 28 november 2015

Var finns skrivarlyan?

En skrivarlya kan man förflytta, den behöver inte alltid finnas på en och samma plats. Jag sitter naturligtvis ofta där eftersom det är mest praktiskt men jag kan också sitta ute i vardagsrummet, på ett café, ute i naturen, på altanen osv.

Att skriva är som att ha en strut som det finns mycket material i som kommer ut nedtill. Man har fullt upp att hålla takten med alla tankar som kommer ut, ibland lyckas man förmedla dem på papper och ibland misslyckas det.

Ofta är det livet som pockar på och drar mig ifrån penna och papper och när jag måste avbryta känns det jobbigt eftersom jag då kommer ut ur min skrivbubbla.

Ibland skulle jag önska att det fanns en möjlighet att bara stoppa in mat i micron och äta, fortsätta att skriva, sova en stund, fortsätta att skriva utan att bli störd. Tyvärr är jag inte en författare på heltid utan har ett heltidsarbete som jag lever på. Men jag skriver så ofta jag har möjlighet till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar