Translate

måndag 23 november 2015

Tankar om november

November
Hösten drar sitt sista andetag och jag vill vara där när det sker.
Jag vill vara där när hösten lägger sig till ro för att vila. Innan hösten går till vila så öppnas dörren och vintern välkomnas: kom in. November klär långsamt av träden de vackra färgerna och dimman och mystiken tätnar i väntan på vintern och kylan. Jag vill ännu vara kvar i höstens skepnad, känna luften, lukten och färgernas förvandling och skådespel som sveper fram omkring och inuti mig. Jag känner, jag lever, jag är här nu. 
Jag vill sova tillsammans med hösten, vaggad av jordens viskningar, önskningar och drömmar. Jag vill känna att hjärtat får lugn och ro. 
Kvar står de ståtliga och vackra träden med dimfrost och droppar som strax blir till iskristaller. 
Men hösten dör inte utan den årstiden stannar kvar i oss och stödjer oss när vi går emot ett nytt år. 
Livet finns inom oss och i våra minnen finns sommaren och hösten, alltid. ©  Peter Knagert




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar