Translate

torsdag 10 september 2015

Stockholmen 1100 talet

Släpp själen fri
Stockholmen 1100 talet

Förutom kärleksromanen i nutid om Viveka och Rikard tittar jag då och då på den historiska boken om Stockholmen Släpp själen fri.

Den boken handlar om Johanna och en person till som man vet vem det är om man har läst bok nummer 1.

Förutom den personen så finns också runt om Johanna hennes två söner men också flera döttrar. Men det är sönerna hon är mest orolig för med tanke på att Thormund är deras far.

En av sönerna är tuff och faktiskt riktigt elak precis som sin far medan den andre sonen är vek och känslosam och som faktiskt är rätt kluven till om man någonsin har tyckt om sin far.

Den yngste sonen bär också på en fruktansvärd hemlighet som tär på honom.

Jag känner verkligen med båda sönerna. För trots att den äldste är tuff så är han egentligen ganska liten inombords, precis som sin far. Båda sönerna lider på olika sätt och det försöker jag skildra i den historiska romanen om 1100 talet. ©  Peter Knagert

Ännu har jag inte någon teckning på sönerna eller döttrarna men när jag känner för det kommer jag att teckna dem. Än så länge har jag i alla fall en teckning på Johanna. Här är hon uppklädd eftersom hon är på kalas hos Kungen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar