Translate

lördag 16 januari 2016

Att skriva en bok-idéer

Att få idéer är ju alltid kul men kanske ändå inte tänker jag idag.
Mina idéer kommer precis när de vill och inte när jag vill.
Jag kan ta ett exempel: Jag har precis lagt mig och är väldigt trött efter en hel dags arbete i fabriken, då när jag ska till att somna dyker idén upp.

Jag tänker att jisses vilken bra idé den ska jag komma ihåg tills i morgon. Jag memorerar det i mitt inre och tänker att yes precis så där ska jag formulera mig också i morgon. Vad händer när morgonen kommer? jag har glömt bort allt jag tänkt kvällen före.

Därför vis av skadan har jag nu börjat att skriva ner exakt det jag tänker kvällen eller natten före på ett kollegieblock. På morgonen tittar jag på mina anteckningar och jag vet inom mig att jag aldrig hade kunnat formulera mig så bra dagen efter som då. Det är vid dessa tillfällen då jag smakar på orden och meningarna och samlar dem precis som om det vore julafton och de vore julklappar. ©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar