Translate

söndag 17 januari 2016

Positiva saker med att vara en högkänslig person- givmildhet och snällhet

Positiva saker med att vara högkänslig

3. snällhet och givmildhet
Jag har en naturlig fallenhet för att vara snäll på gränsen till dumhet. Jag vill så himla väl och vill gärna hjälpa andra människor. Det tog många år innan jag förstod att jag faktiskt inte har 110% att ge bort utan jag istället borde hålla mig till cirka 30% för att ha 70% kvar till mig själv och min familj. Det var förmodligen därför jag gick in i väggen också för många år sedan så det vet jag hur det känns. Jag tycker det är roligare att ge än att få. När jag talar till en person tänker jag noga på hur mina ord ska påverka den personen, vill så gärna att personen ska bli styrkt, bli glad, bli uppspelt om mina ord. Jag vill inte säga ord som den personen går ner sig för, blir ledsen, upprörd eller arg för. ©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar