Translate

söndag 31 januari 2016

Rapport ifrån skrivarlyan- kärleksromaner

Fastän jag borde fokusera på Rikard och Viveka kan jag inte hindra mina tankar ifrån att stanna hos John Kearney alltså bok nummer 3 i serien just nu. Varför jag tänker på honom just nu vet jag inte men känslorna som han har inför sin pappa måste liksom bara ut.

Just nu är jag med honom när han står där framför skyskrapan och är på väg upp till sin pappa. Han är arg, sårad och revanschsugen men han är också väldigt rädd. Just nu försöker jag beskriva hans känslor och tankar kring denna händelse. Han är en väldigt komplicerad person med ett stort bagage av sårade känslor som han ännu inte har bearbetat. Bilden av honom när han tittar upp på skyskrapan är så tydlig att det blir verkligt liksom. Jag tänker befinna mig där med hans tankar några timmar framöver nu och fila på början av bok nummer 3.

Därefter går jag tillbaka till bok nummer 1 och redigerar den vidare, alltså Viveka och Rikard. Förmodligen skriver jag till några ord och drar ifrån andra som vanligt men när det väl är monterat i en pdf fil så ändrar jag inget sedan. Snart är kapitel 4 monterat under dagen beräknar jag. Det är 10 kapitel i boken. ©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar