Translate

söndag 3 januari 2016

I skrivarlyan- Låta ett manus vila ett tag

I skrivarlyan
Jag låter Viveka och Rikards manus vila nu ett tag, i alla fall några veckor. Sedan ska jag återigen rätta det för sjätte gången innan det går vidare till förlaget.

Jag är mycket nöjd med deras kärlekssaga. Deras kärlekssaga är mycket öppen och naken.
Jag tycker att boken är spännande.
Jag har skildrat deras familj.
Boken utspelar sig i New York, Italien och på en ö i den svenska skärgården.

Under tiden att manuset får ligga till sig fortsätter jag med Everest och Elisabeths kärlekssaga och deras strapatser. Det är en helt annan berättelse och det är just nyanserna och det nya i den berättelsen som gör mig glad. Men med vemod låter jag nu manuset om Viveka och Rikard vila men glömmer den berättelsen gör jag aldrig. ©  Peter Knagert
Elisabeth Alcook

Everest Kearney

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar