Translate

måndag 25 januari 2016

Att skriva en bok- samla på märkliga ord och meningar

Idag samlar jag på ord som liksom vill flyga iväg som lätta moln innan jag får tag i dem. Ni har säkert varit med om det att man får tag i ett jättebra ord och tänker att det ska jag komma ihåg. Jag ska skriva det i morgon och när morgondagen kommer då är ordet puts borta. Det är väldigt enerverande så därför när helst jag kommer på en mening, ett ord som jag absolut vill ha med i en roman då skriver jag ner det direkt, även om det är mitt i natten. Därför har jag alltid ett kollegieblock vid sidan av sängen eftersom man aldrig vet när dessa ord eller meningar kommer.

I morse hittade jag en sådan där finurlig ordbeskrivning och skrev ner den. Nu samlar jag på sådana där ord och meningar som liksom får mig att vilja sjunga och ropa högt!
©  Peter Knagert


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar