Translate

lördag 9 januari 2016

Klara och Kevins kärlekssaga

Ja att vara högkänslig innebar för mig att jag är så mycket hela tiden.
Om jag ska skriva, då skriver jag väldigt mycket eller inte alls men det händer väldigt sällan att jag inte skriver menar jag.

Det som först hade tänkt bli en bok om Rikard och Vivekas kärlekshistoria på 2015 blev alltså så mycket mer, det blev en hel släktroman faktiskt. Rikard och Viveka kommer ut år 2016.
De andra böckerna om Everest, John, Ella, Erika, en hemlig syster samt Klara och Kevins kärlekssaga dvs. barnens föräldrar och deras kärlek kommer senare.

Det är endast Rikard och Viveka som är helt färdigskriven och bara behöver ligga till sig ett tag så ska jag titta igenom det innan den ska ut.
Men Everest och John samt Ella är halvfärdiga manus.
Erika är inte ens påbörjad men finns inuti huvudet.
Klara och Kevins kärlekssaga har jag nu börjat att skriva ner, vad hände egentligen? och hur träffades de och när startade egentligen allt? Deras kärlek är ju roten eller fröet kanske snarare till varför och hur deras barn senare lever. Klara och Kevin två motpoler och deras kärlekssaga börjar direkt i det manuset och sedan följer hur de började att leva tillsammans och vad som hände. Men den boken handlar egentligen inte bara om Klara och Kevin eftersom hon gifte om sig ett antal gånger så nu gäller det för mig att hålla ordning på hennes män som var fyra stycken. Det är intressant att skriva om Klara och Kevin eftersom det också är en annan tidsålder år 1960 som historien startar.

Klara är ju en kvinna som får vända på varje öre och som måste ta hand om sina föräldrar och deras handelsträdgård samt en gammal morfar som har fått en stroke. Kevin åh sin sida bor ju på Irland i ett slott och är rik naturligtvis, äger ett framgångsrikt företag och har sin släkthistoria bakåt. Varför just de här två träffas och hur det går till får man ju läsa sedan när boken är klar om några år. Det är i vilket fall ett hett och omvälvande möte emellan dem. Det slår helt enkelt gnistor om de här två ifrån första sekund och när jag läser det jag har skrivit i just den scenen så ryser jag inombords av välbehag. ©  Peter Knagert

Klara på äldre dagar när hon lever tillsammans med Bjarne som är Ellas pappa
Kevin Kearney här just varit med i en boxningsmatch året är cirka 1970.
I vanliga fall gick han klädd i kostym eller frack.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar