Translate

onsdag 27 januari 2016

Teckna eller skriva?

Idag funderar jag på varför det är svårare att liksom få flow när det gäller att teckna än det är att skriva?

Det är förmodligen lättare för vissa antar jag att teckna men för mig är det inte det. Jag måste liksom vara i ett speciellt tillstånd som jag inte ännu har satt fingret på vad det är. Ritblocket ligger där och väntar och likaså pennorna men jag sätter mig inte där, i alla fall inte just nu.

Kanske är det så att jag istället har huvudet fullt av mina romanfigurer tänker jag. Men åh andra sidan då borde jag ju också kunna teckna dem, just nu. Men åh andra sidan återigen så har jag ju tecknat de flesta av dem så de är ju redan nedtecknade. Fast de kan ju göra olika saker och därifrån kan jag ju teckna dem men jag får liksom inte fart på mig själv.

Det känns mycket lättare att ta pennan och skriva ner historier om dessa tre bröder som ligger mig så varmt just nu om hjärtat. Så då kommer jag alltså att fortsätta med just det, att skriva om dem.

Här är i alla fall några gamla teckningar på bröderna och deras kärlekar
©  Peter Knagert

Rikard Adelheim/Kearney

 Everest Kearney
John Kearney

Elisabeth Alcook fästmö till Everest
Johns fästmö Claudia
Viveka Lundmark Rikards fästmö



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar