Translate

lördag 16 januari 2016

Negativ sak med att vara högkänslig- deppigheten

Negativa saker med att vara högkänslig, ja jag kommer på en sak nedan

3. Depressionens slöja
Jag upplever det som om trots att jag faktiskt är en väldigt positiv person så när jag känner mig nere och deppig då blir jag verkligen väldigt deppig. En hel dag kan gå när jag deppar, spelar sorgsna låtar och liksom grottar in mig i detta. Det är som om jag inte då kan kämpa emot dessa slöjor av depression som visserligen är kortvariga på en till två dagar men ändå jobbiga. Det är dagar som jag verkligen lider mycket. Det var just detta som fick mig att skriva om depressionen i min senaste bok, En fantasybok som handlar om 1800 talet i Sverige men också befinner sig karaktären i fem olika magiska riken. Jag blev väldigt intresserad av fenomenet att vara deprimerad och vad som händer då osv. Det är dagar då jag också tycker väldigt synd om mig själv och inte tycks komma ur detta förrän det liksom är klart ©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar