Translate

lördag 23 januari 2016

Dikt frusen mark i vinterns kyla

Frusen mark
Marken sover och ligger stilla
skogens djur har gjort sina fotspår i snön
Den gnistrande fjärden står där bland knotiga grenar
och i skogen tjädern skriker ut sin ängslan
Aldrig är solen så röd och varm som på en kylig vinterdag
solen lägger ut bolster över ängarna
smeker våra frusna kinder
och den bitande nordanvinden sänder iväg en kärleksvind
mitt i kalla vintern och jag blir drabbad av kärlekens band
där i vinterns kärva tid öppnas mitt hjärta
Min kärlek till dig är som mäktiga stammar
som omfamnar dig och den frusna barken
min förhoppning är att hålla dig varm därinne inom stugans väggar
att som en vitklädd prins till dig nå fram
ge mig din kärlek och värma ditt hjärta
©  Peter Knagert



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar