Translate

torsdag 8 oktober 2015

Att skriva en bok- kan man vara både stark och svag?

Kan man vara både stark och svag? Ja det kan man men inte på samma gång naturligtvis. Ju mer jag skriver desto mer förstår jag att vi alla har dessa två sidor mer eller mindre inom oss. Det finns alltid en liten akilleshäl som vi värnar om där vi är värnlösa och oskyddade. Många gånger kan det vara svårt att hitta hos karaktären. Jag tänker på Rikard som är en framgångsrik försäljare och som är firad och alltid populär men jag fann till slut hans akilleshäl och när jag skrapade på ytan kom det fram mer och mer djupa detaljer som jag inte visste fanns där ifrån början. Det var en intressant resa att leta upp det här och väldigt viktigt också för romanen, skulle det visa sig senare.
 Viveka och Rikard kärleksroman handlar om år 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar