Translate

söndag 20 december 2015

Att skriva en bok- att bli sin karaktär

Att skriva en bok

Att bli den man skriver om
Jag tror att det är väldigt viktigt att man kan närma sig sin karaktär och gå inunder skinnet på henne/honom.

Så är det just nu när John Kearney är intresserad av statistik och annat. Då läser jag på om statistik för att det ska bli så nära honom som möjligt. Han är väldigt specifik som person men mer säger jag inte och han får tidigt i boken ett problem som han försöker att överstiga. Tyvärr har han lite otur eftersom det inte är helt lätt att lära om vid hans ålder. Han har hunnit att skaffa sig vanor och rutiner, vilka han kanske inte är villig avstå ifrån. Trots det är han villig att fundera på att förändra sitt liv.

jag känner det han känner, jag ser det han ser, jag hör det han hör, jag hör hans tankar ©  Peter Knagert


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar