Translate

onsdag 9 december 2015

I skrivarlyan

Idag har jag fortsatt att rätta romanen om Viveka och Rikard. Jag lägger till och drar ifrån text och gör om meningarna. Jag läser högt för att få in den rätta känslan. Sedan tröttnade jag på det och skrev lite nytt om Everest och Elisabeth. Alla tre romanerna som skall bli en romantrilogi är väldigt olika. Huvudpersonerna befinner sig för det första på olika ställen och de har också olika utgångspunkter när det gäller sitt privata liv. De har naturligtvis olika personligheter och problem.

Just nu skriver jag om Everest och Elisabeths fantastiska kärlekshistoria. De brottas mycket med sitt förflutna och det väver jag in i romanen. När de möts femton år senare ser deras respektive liv annorlunda ut.

När det gäller Viveka och Rikard försöker jag inför läsaren att berätta varför deras kärlekshistoria är så speciell och varför de båda reagerar så märkligt inför sina känslor.

En annan dag ska jag skriva vidare på romanen om John och Claudia. Den romanen är också väldigt speciell och naturligtvis kan jag inte berätta om den nu.

Denna dag har varit väldigt bra när det gäller att skriva och låta fantasin flöda.Du hittar mer om dessa tre romaner till höger ©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar