Translate

onsdag 16 december 2015

Idé till en bok- att skriva en bok

Att komma på en idé till att skriva en bok anser jag inte är svårt. Det är snarare ett problem att få alla intryck och idéer att stoppa. Jag har flera lådor med idéer till böcker. Jag har nu köpt ett skrivbord där varje låda innehåller manus till en bok. Det ger mig en bättre överblick över allt material som jag har. Vilken bok som blir först färdig det vet man inte förrän den är riktigt klar. Det beror också på hur mycket tid som jag ger de olika manus som jag har. Fantasin och lusten styr över just det momentet. Ändå har jag gjort en preliminär mall över de böcker jag tänker att arbeta med och tidsperiod.

1. Viveka och Rikard- 2016 - nutid kärleksroman
2. Everest och Elisabeth - 2017- nutid kärleksroman
3. Släpp själen fri- fortsättning på En mans ägodel, handlar om Stockholmen på 1100 talet om Johanna och ? (läs nummer ett får du veta med vem) -2018
4. Vampyrboken, historien som handlar om Abigail som lever på 1700 talet- 2019
5. John och Claudia- nutidsroman -2020
6. Alfrida på Egobark - historisk fantasyroman om 1800 talet, Alfrida försöker att bekämpa de onda krafterna -2021
7. En historia om pensionärer - humorbok -2022
8. En kärleksroman om en tjej och en kille ifrån ett annat land -2023
9. Historien om Alfrida fortsätter nu är det hennes barn som är huvudfigurerna -2024
10. Historisk roman om Knut som lever på 1600 talet- en kärlekshistoria -2025
11. Del III i romanen om Johanna som lever på 1100 talet -2026
12. En kärlekshistoria i nutid om Ella som är Rikards halvsyster -2027
13. En kärlekshistoria i nutid om Erika som är Rikards andra halvsyster -2028
14. En barnbok -2029, ©  Peter Knagert (text ej bild)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar