Translate

söndag 13 december 2015

I skrivarlyan- en romantrilogi

Att skriva en bok kan vara svårt men också lätt tycker jag. Boken om Alfrida och En mans ägodel, boken om Viveka och Rikard och även boken om John är lätt att skriva. Däremot är boken om Everest svårare att skriva och idag har jag funderat på varför det är på det viset. I den boken känns det som om jag har flera olika delar som inte passar ihop liksom men som är ok var för sig. Idag har jag gjort en mall för att få lite stadga i boken, det brukar hjälpa mig. Det är dock inte alltid som jag behöver göra en mall förrän boken är slut men just med Everest är det nödvändigt. Jag håller fortfarande på och redigerar boken om Viveka och Rikard. Det är mycket jobb eftersom det är över 209 sidor vilket alltså kommer att bli 418 sidor som färdig bok. Det bästa med att skriva den boken var att det ifrån början var så himla självklart vad jag skulle skriva och hur personerna var som individer. Boken om John,  den tredje boken i trilogin är som sagt var lättare att skriva men just tvingar jag mig själv att fortsätta på boken om Everest eftersom det är den andra boken i serien. Visst kan man läsa dem var och en för sig också men tanken är alltså att det skall vara en romantrilogi. Titeln på boken om Viveka och Rikard har jag verkligen inte klart för mig än men det kommer säkert snart tänker jag. ©  Peter Knagert
Elisabeth Alcook
Everest Kearney

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar