Translate

fredag 25 december 2015

Juldagen och äntligen skrivtid

Juldagen och jag är mätt och go
Jag får nog ta och väga mig idag för att se hur mycket jag har gått upp, är troligen åtskilliga kilon.
Det har blivit mycket ris a la malta, janssons frestelse, köttbullar, prinskorvar, omelett med svamp och på uppesittarkvällen i onsdags åt jag köttfärs i bröd en klassiker hos oss.
Jag är rätt trött också eftersom jag har varit uppe sent med familjen framför spel och tvn.
Hela tvättrummet är belamrat med rester ifrån julklappsutdelningen, papper och kartonger och julband. Jag får nog ta en tur tipp sopstationen en dag också framöver tänker jag.

Idag är det i alla fall en sovardag för mig och det ska bli skönt att få sova middag idag. Efter min sovstund ska jag gå upp med pennan i högsta hugg och bege mig till Irland och min berättelse om Everest och Elisabeth. Nu är det min skrivtid och familjen får klara sig själv några timmar innan det är dags för kvällsmat. ©  Peter Knagert (text ej bild)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar