Translate

måndag 28 december 2015

Frågor till en författare- vilken bok skulle du själv önskat att du skrivit?

Vilken bok skulle du själv ha velat skriva?
Jag tror på att vara sig själv därför skulle jag inte önska att skriva en annan bok, utan jag är nöjd med mina egna. 

Jag tror att bakom varje bok står en individ en författare och därför kan inte den här boken delas med någon annan. För mig skulle det alltså vara totalt omöjligt för mig att skriva någon annans bok, idé vision eftersom det inte är min egen.

Jag vet att man lägger ner så mycket av sig själv i den historia som man skriver om. Att då få denna historia att passa en annan människa med andra preferenser vore nästan ett brott. 

Därför önskar jag inte att jag har skrivit en slags bok som redan finns eftersom de tankar jag har och de jag skriver ner är unika för mig, liksom andras tankar är unika för dem. 

Jag tror också att vi måste sluta att alltid titta över axeln och försöka att efterlikna andra utan istället fokusera på att vara oss själva. Se till de kvalifikationer och den fantasi som vi själva har och agera utifrån det. 

Tro på sig själv är något av det viktigaste med att skriva.  
©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar