Translate

söndag 13 december 2015

Lavendel om vintern

Jag gick ut i trädgården idag och tittade på mina lavendel. De stod där stela och frusna och jag klippte av de långa stänglar som bildats. De luktade fortfarande fastän de inte längre blommade. Jag älskar lavendel. Jag stod en lång stund och bara tittade på dem. Sedan bar jag in några krukor som jag inte hunnit med att ta tag i förut, det hade frusit fast det som fanns i dem. Jag bar in dem i en vedbod där får de stå tills våren kommer. Då ska jag ta fram dem och plantera nytt. Jag har fler lavendel att klippa bort stänglar på men det får jag göra en annan dag.

Jag fortsatte med att göra stickor som jag har att tända pannan med så är det klart när jag ska elda.
En solig och vacker dag har det varit idag. Jag tackar universum för sådana vackra dagar.

Nu har jag suttit inne och lyssnat och lyssnar fortfarande på Ed Sheeran han sjunger och spelar jättebra.  låten Thinking out loud är jättefin ©  Peter Knagert (endast text ej bild)


 bild: epochtimes.se 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar