Translate

torsdag 24 december 2015

Att skriva en bok- inspiration till julen

Idag blir det inte mycket tid över till att skriva och det är jobbigt i och för sig men jag vill ju också umgås med familjen. Jag känner mig bara tvådelad eftersom det inte finns någon tid över till att skriva. Men tänka kan jag i alla fall och mina tankar idag går till familjen på Irland där Everest och Elisabeth befinner sig. Just nu berättar Elisabeth en omvälvande historia för honom och han har fullt upp med att stå emot de känslor som avslöjandet gör med honom. Egentligen skulle jag vilja grotta ner mig i hans känslor just nu och låta dessa två karaktärer stå emot varandra i deras första gräl. Nåväl jag får tänka på hur jag ska angripa deras problem och vad de känner och när det blir juldagens eftermiddag och det äntligen blir skrivro ska jag ta tag i skrivandet. Tills dess är det bara lösa trådar inombords som vill ut känner jag. Det är typiskt att det kommer så mycket inspiration just nu när jag inte har tid att skriva fastän jag är ledig ifrån mitt ordinarie jobb. Men mina bekymmer är ju naturligtvis småpotatis emot hur andra människor har som svälter och lider. Jag är fullt medveten om det, beskriver bara min skrivprocess. ©  Peter Knagert (text ej bild)



bild: juligen.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar