Translate

torsdag 31 december 2015

Att skriva en bok- Att följa sin fantasi

Ella som är en av systrarna i trilogin är en mycket komplex person. Hon är oerhört blyg, skäms för sin kropp och är rädd för förhållande. Ja hon är egentligen rädd för det mesta skulle jag vilja påstå. Det år som jag skriver om utforskar hon sin sexuella debut. Hon är då 24 år och bor i Frankrike. Hon har ett arbete som många skulle avundas henne men hon uppträder inte som en sådan person som är känd. Hon är dessutom ovän med sin ena syster och deras förhållande kommer till sin spets när hon hälsar på henne i Wyoming i USA.

Just nu läser jag på hur det är att leva på en ranch i USA. Jag försöker att se det framför mig för att kunna förmedla det i manuset. Jag insuper också atmosfären i Frankrike på en av boulevarderna.

En del av mig vill fortsätta med Everest och hans julfirande men längtan av att skriva om Ella är större. Jag och min fru diskuterar mycket av det som händer Ella och det är underbart att få en kvinnas infallsvinkel i det jag skriver. Jag vill inte gärna gå emot mig själv och låta bli att skriva det som finns i bilder inom mig och tvinga mig att just nu skriva om Everest. Tids nog kommer jag att gå tillbaka till honom och uppleva hans jul på Irland. Det är mycket som händer år 2016 i hans hem och han har väldigt svårt att greppa om allt som hänt.

Jag vet att jag borde titta igenom det nästan färdiga manuset om Erika och Rikard men jag gör det när jag orkar och vill. Just nu får fantasin flöda fritt istället. ©  Peter Knagert
Ella
Erika en tuff tjej
Everest Kearney


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar