Translate

tisdag 29 december 2015

Tankar i skrivarlyan idag

Ja det är inte lätt att få ordning på sina tankar, de cirkulerar precis dit som de vill tänker jag. Jag hade tänkt mig att skriva en romantrilogi om tre bröder och det står fast men igår kom idén också om tre systrar för mig. Tyvärr har jag inte lyckats att släppa den idén och nu är huvudet fullt av upplägg kring detta. Handlingen sköljer över mig som rinnande vatten och det är bara att skriva ner det jag upplever och hör inom mig. Det är som om pennan skriver av sig själv och jag är en iakttagare. Det är både härligt och lite skrämmande tycker jag. Den tid som jag har nu när jag är ledig borde jag ägna åt att titta på romanen om Viveka och Rikard eller åtminstone fortsätta på boken om Everest men tankarna går hela tiden till Ella som är en av systrarna. Hon och Erika är halvsystrar i klanen Kearney/Adelheim och det finns också en tredje syster som dyker upp senare i handlingen i boken om John som är den tredje brodern. Tanken är alltså nu att också skriva en romantrilogi om tre systrar: Ella, Erika och den tredje systern som jag inte kan lämna ut namn på ännu. Igår när jag skrev så befann jag mig alltså i Frankrike där Ella bor.  I handlingen så sammanförs Ella och Erika av olika anledningar och då befinner de sig i Wyoming, det är allt jag kan säga för tillfället kring handlingen. Jag vet visserligen att när jag hamnar i ett sådant här flow så varar det endast under några dagar. Det är den tid när jag verkligen måste få ur allt som finns inom mig. Dagarna efter följs av ett mer normalt beteende då jag förmodligen kommer att kunna gå tillbaka till romanen om Rikard och Viveka, reflektera och rätta den boken. Det är alltså inte alltid så lätt att planera hur mycket tid man ska lägga på varje roman. Men trots allt är jag lycklig över att kunna skriva och att min fantasi inte är slut. ©  Peter Knagert
Ella som bor i Frankrike
Erika som bor i Wyoming USA
Den tredje systern, kommer in i handlingen i boken om John (bok nummer 3 i trilogin om bröderna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar