Translate

tisdag 27 oktober 2015

Att skapa intrigen i en bok

Att skapa och skriva intrigen som går som en röd tråd igenom boken, det går relativt fort för mig eftersom jag ser den som en film inuti huvudet. Jag skriver ner det som jag ser så fort jag kan eftersom det ideligen kommer nya bilder. Det är en oerhört härlig tid när detta händer men också väldigt jobbigt eftersom det tar mycket energi ifrån mitt övriga liv. Det är inte alltid som det är lämpligt heller att dessa bilder dyker upp, t.ex. på mitt arbete när jag inte har någon chans att hinna med att skriva ner det. Då brukar jag försöka att komma ihåg det men jag vet ju innerst inne att en del kommer jag att förlora av den ursprungliga texten. Men det som saknas kan också komma senare om jag har tur och då skriver jag ner det direkt förstås. Denna processen är alltså väldigt intensiv och pådrivande kan man säga tycker jag. ©  Peter Knagert
---------------------------------------------------------------------------------------------------

bild: www.forfattartips.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar