Translate

tisdag 27 oktober 2015

Att skriva en bok- research

I skrivarlyan idag
Jag går fortfarande igenom scenerna i kärleksromanen om Viveka och Rikard. De befinner sig först i Italien, sedan New York och sist i Sverige på en ö. Jag skriver upp vad som händer i varje scen och tittar på tid, kroppsspråk, stämning, vad har de för kläder på sig, vilket humör är de på? osv.

Förutom det kommer jag att gå tillbaka i en del av romanen där jag behöver att fördjupa mig i det som hände där genom att göra research angående detta. Efter det kommer jag troligen att ändra och dra ifrån och lägga till text.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dessutom blandar jag in research när det gäller kärleksromanen om Everest och Elisabeth som han blir involverad i. Jag behöver få veta mer om Irland, hur det ser ut, vad människor äter och hur de firar julen där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar