Translate

söndag 18 oktober 2015

Högkänslighet och orkeslösa dagar

Dessa dagar av orkeslöshet kommer titt som tätt och jag tycker inte om det. Jag vill istället vara kreativ och vara på hela tiden, jag vill inte vara av!

Ändå får jag stå ut med det då och då och det är väldigt irriterande!

De dagar som jag kallar för orkeslöshetens dagar är väldigt trista. Då orkar jag inte tänka på mina karaktärer, eller tänka ut vad de gör, eller vad som ska hända sedan. Jag är liksom noll och vill inget och ligger så fort jag kan i sängen och blundar.

Jag blir alltid lika rädd för mig själv varje gång för att skriva är ju samma sak som att äta och sova för mig. Men när de här dagarna kommer så tar orkeslösheten liksom över och utmanövrerar mitt skrivande till noll. ©  Peter Knagert (text)










bild: www.smartfri.se 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar