Translate

söndag 25 oktober 2015

Författare och guldägg

Författare och guldägg
Vid varje början i den bok jag skriver, känner jag att den boken är ett guldägg. Man hoppas att andra ska tycka om boken men det kan man ju aldrig veta för det är ju min berättelse. Vi har alla en berättelse inom oss som vi vill berätta men vi tolkar den utifrån olika synvinklar och vårt eget liv. Därför är det för mig endast en lyckoträff att läsaren tycker som jag, uppfattar min bok precis som jag. För vad än läsaren tycker så är ju min berättelse för mig fortfarande ett guldägg, min egen historia. Om man inte tror på sin egen berättelse och tycker om den, då ska man sluta att skriva. Jag skriver det som kommer ut ur mitt hjärta och förmedlar det på papper, som jag tycker. ©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar