Translate

lördag 24 oktober 2015

HSP och tankar om en berättelse

Hur vet man att just en berättelse är rätt och inte en annan?
Det är en fråga jag ställer mig idag, dels som en högkänslig person men också med tanke på min skrivarlya.

Hur ska jag veta att just den berättelsen jag skriver på bör berättas före en annan? Jag tycker det är svårt att välja vilken bok som ska ges ut först.

Ofta är det nog mitt sinneshumör som avgör saken tror jag eftersom en del böcker går lätt att skriva medan andra kräver mer eftertanke och arbete. Innebär det då att de böcker som går lättast att skriva ges ut först? Jag vet inte men det är tankar jag har idag. Jag har ofta sådana här märkliga tankar som jag analyserar och funderar på. ©  Peter Knagert (text)


bild:www.forsensibeltbegavade.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar