Translate

lördag 17 oktober 2015

HSP och många tankar i huvudet

HSP och många tankar i huvudet
Ja det är nog jag i ett nötskal. Det är väldigt många tankar som far runt omkring natt som dag utan något uppehåll. Ibland uppskattar jag det men ibland blir jag väldigt trött och måste vila mig ifrån tankarna.

Det känns som om jag samlar på tankar i olika formationer och jag samlar också på bilder som kommer upp i huvudet genom att tänka på ett ord. Ofta kommer det upp en hel hoper med bilder bara utifrån ett ord och jag sätter då samman det till en historia. Vad mig anbelangar kan man skriva ihop en historia kring allt.

En arbetskamrat sade till mig en gång för längesedan. Jag slår vad om att du kan skriva ihop något om just den krukväxten därborta, du är hopplös hävdade han. Ha hah han visste inte hur rätt han hade kring att det faktiskt är lätt att skriva, att det går naturligt. ©  Peter Knagert (text)

bild: www.forsensibeltbegavade.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar