Translate

måndag 27 juli 2015

Att skriva en bok- inspiration

Att skriva en bok
Var får jag min inspiration ifrån?

Ja för mig kommer den oftast när jag är ute och går i naturen. Men idéer till bokuppslag kommer också när jag hör en låt, en lyrics med vacker text, när jag börjar tänka på ett visst årtal, eller ser en bild på tvn eller på datorn.

Ja ideér och inspiration kommer hela tiden tycker jag. Det är för mig inga problem med inspiration eller ideér utan det som är jobbigt är att det faktiskt kommer för mycket inspiration så att jag har svårt att få tag i alla trådar som finns omkring mig. Det finns så oerhört mycket som jag skulle vilja skriva om men jag inser ju att det inte går. Men jag lägger det i olika mappar och där skriver jag ner huvudspåren och så när jag känner för det så går jag tillbaka dit och fortsätter den tankegång som påbörjats. 

Oftast när jag är ute och går så ser jag också de personer som jag ska skriva om inom mig. De finns bara där helt levande inom mig och då skriver jag ner det jag ser. Ofta föder deras existens en berättelse och så rullar det på  ©  Peter Knagert





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar