Translate

lördag 18 juli 2015

Rapport ifrån skrivarlyan

Jag befinner mig just nu i en kärleksbubbla när jag tänker på mina karaktärer och deras bröllop. De har just uttalat sina bröllopslöften och det känns fint inom mig också. Man lever sig så in i sina karaktärer att de nästan blir verkliga. Eftersom jag inte vill skriva det jag har skrivit hittills i den bok jag nu arbetar med lägger jag istället ut en dikt som jag har skrivit tidigare.


En dikt som Seth skriver till Abigail
Det är en av de böcker jag skriver just nu på, jag har tre olika böcker i omlopp just nu som jag skriver. Alla med totalt olika inriktningar och genrer. En historisk, en fantasy och en nutidsroman.. 

Du
Ditt skratt
Dina ögon
Väntade på mig
sökte mig
Min värld stannade
allt försvann
och du blev kvar
som en stor ljuskälla
strålade du emot mig
sökte mig
fann mig
tog mig
Dina tankar
sökte mig
väntade ut mig
varför kom du in
i mitt liv?
och vände upp och ner
på min värld?
Jag kan inte motstå dig
men jag vet 
att jag måste låta dig gå
©  Peter Knagert



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar