Translate

lördag 25 juli 2015

Mina karaktärer Viveka och Rikard nutidsroman om het kärlek

Jag ska ta och teckna både Rikard och Viveka, det är lättare att skriva om dem om jag också har ett ansikte även om deras ansikte och kropp finns förankrade inom mig.

Förut har jag tecknat mina karaktärer i en annan tid som 1100 talet, 1700 och 1800-talet.-

Den här romanen är en nutidsroman som handlar om 2015.
Både Viveka och Rikard är rika människor, vilket kommer att synas på deras kläder.
De bor i New York men är ifrån Sverige.
De gör en resa dels fysiskt men också psykiskt.

Just nu försöker jag förstå mig på Rikard och hans bakgrund och hur den har påverkat honom.
För det är ju så att bakgrunden påverkar alltid oss i någon mån även om man kanske som Rikard vill mota bort den och inte känns vid den. En dag måste han ändå ta tag i det som har sårat honom och format honom till den han blivit.

De reser ifrån Italien, Rom till Cannes och vidare till Barcelona och Neapel.

Förutom att försöka förstå mig på dem så skriver upp alla de scener som finns i boken för att kontrollera kroppsspråket  och stämning, ljud och ljus.

Förutom det ska jag koncentrera mig på de många kärleksscenerna.

Jag fortsätter med den boken och sedan får den vila och då går jag återigen över till boken om vampyrer ©  Peter Knagert (text)
---------------------------------------------------------------------------------
Bild på Rom Italien

www.apollo.se 

bild på new york
bild: www.fortravelingtheworld.com




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar