Translate

måndag 27 juli 2015

Psykologi och karaktärer

Att skriva en bok
Karaktärer och psykologi

Jag är väldigt intresserad av psykologi eftersom jag skriver om människor.
En karaktär kan ha många bottnar i sitt sinne och ibland har jag svårt att förstå vad de gör och hur de agerar. Då är det bra med psykologi så man kan få en förklaring hur vi människor fungerar.

En av de karaktärer som jag behövde förstå var Thormund i "En mans ägodel"
Han var oerhört ond och elak och jag försökte desperat att förstå mig på honom.
Jag tror att jag har kommit ganska nära varför han var som han var men man kan aldrig vara helt säker.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


bild: www.inu.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar