Translate

fredag 24 juli 2015

Att vara sårbar och skör- bok om vampyrer

Att vara sårbar och skör är en av mina huvudpersoner i boken som handlar om vampyrer. Det handlar om hennes frigörelse som människa men även  kontakten med vampyrerna blir omvälvande för henne. Mitt upp i allt det här blir hon kär för första gången i sitt liv.

Mitt arbete nu är att skildra den här frigörelsen och visa hur annorlunda det liv hon har först blir emot vad hon senare får uppleva.

Hon är en adlig hustru som aldrig har upplevt kärleken, trots att hon är gift.

Romanen handlar också om att passa in i samhällets normer och regler vilket naturligtvis är svårt för vampyrerna.

Det finns en underintrig också som handlar om en flicka som är fångad och instängd. Den berättelsen är egentligen en historia i sig men den hör ihop med den första som är huvudspåret.

Berättelsen är skriven och nu handlar det mest om att åter läsa den och utveckla en del samt skriva om vissa saker som behöver förbättras. Jag tänker inte stressa utan det får ta den tid som det tar.

Dessutom behöver jag en bild till omslaget och jag vet precis hur det ska se ut. Min förhoppning är att den illustratör som gjorde teckningen till omslaget i Alfrida nummer 2 även kommer att göra den omslagsbilden.

Jag vet hur boken slutar och jag har även funderat på hur den fortsätter för det blir en serie.

Ännu har jag inte ritat den manliga huvudpersonen men en dag kanske jag gör det. De andra huvudrollsinnehavarna är ritade.

Det här är Abigail

Det här är Carlise och Garrett
Boken handlar om 1700-talet och jag arbetar nu med boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar