Translate

onsdag 29 juli 2015

I en författares huvud

En författare tänker väldigt mycket

  • ofta
  • och hela tiden faktiskt
  • man vilar nästan aldrig hjärnan
  • till och med när man sover funderar jag på vad jag ska skriva.
  • Det är faktiskt så att jag mår dåligt om jag inte funderar på vad jag ska skriva
  • Det är mer ett behov kan man säga
  • När jag funderar på vad jag ska skriva så ser jag det i bilder, sk flashbacks kan man säga
  • Jag hör också de ljud som finns med i varje scen
  • Och jag ser hur de rör sig och ansiktsuttryck
  • Det är mer att skriva ner det jag ser
  • Att skriva är inte jobbigt
  • Den dagen jag tycker det är jobbigt att skriva kommer jag att sluta med det
  • Att skriva ger mig så mycket glädje
  • Att se en bok växa fram är magiskt (text )©  Peter Knagert




bild: erviluca.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar