Translate

söndag 27 september 2015

Att skriva en bok- Nya ideal och förändring

Min karaktär Rikard funderar en dag på om det som han tidigare har ansett vara starka ideal och åsikter verkligen stämmer med dem han har idag? Är det verkligen så viktigt eller har han fått nya ideal? Har inte tiden förändrat honom till att tänka annorlunda och få nya ideal?

En annan tanke slår mig då. Men vill han egentligen förändras då? Vill han verkligen sluta upp med ungkarlslivet och att ragga kvinnor? Är han beredd att bli en familjefar och också skaffa barn?

En annan tanke slår mig. Men har han verkligen något val? Kanske är Vivekas närvaro något som ändrar honom och hans ideal? Och borde han faktiskt våga att hoppa och ge sig ut på okänt vatten? eller stagnera där han är? Det är mina tankar idag i skrivarlyan när det gäller romanen jag skriver på om Viveka och Rikard. ©  Peter Knagert



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar