Translate

söndag 20 september 2015

Funderingar kring en människa styrka och karaktär

Idag har jag en fundering

Vad är det som gör att en människa orkar med svåra saker? och hur får en person styrkan att gå vidare?

Jag tänker på min karaktär Johanna som blev misshandlad och slagen samt psykiskt plågad under 9 år. Jag tror att hon fick styrkan av bland annat sina barn, hon fick 5 barn. Jag tror också att hon fick styrkan genom att göra små revolter som inte syntes men som hon ändå tyckte var bra. Jag tänker på hur hon utan Thormunds tillstånd gav legohjonen färska brödkakor ute i skogen. Eller hur hon alltid kastade av sig den förhatliga ringen när hon älskade med Amund. Att älska med honom var också en sorts revolt men oerhört farligt eftersom de kanske skulle bli upptäckta.


Förutom det så tecknade jag igår men tyvärr har min scanner hängt upp sig idag så just nu får jag inte in den i datorn men jag ska be min son titta på den i eftermiddag, han är duktig på sådana saker.

I alla fall så tecknade jag Klara igår som är mamma till Rikard, Everest och John.

Jag tecknade också Marlboro Hall som är ett mellanting mellan ett slott och en herrgård.

Idag har jag också varit ute och letat efter runda stenar, jag tycker dom är så fina. De lägger jag i ett av våra rabatter och så går jag dit ibland och tittar på dem. Jag har också ett land med lavendelblommor och just nu finns där jättemånga bin, humlor och fjärilar. Det är fint väder idag så jag ska ta med mig stolen ut och sätta mig framför blommorna och titta på insekterna en stund. ©  Peter Knagert

bild: www.epochtimes.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar