Translate

fredag 25 september 2015

Irland Cork och mitt skrivande av boken om Everest

I skrivarlyan
Mina tankar är på Irland just nu hos Everest som är bror till Rikard och John. Rikard och Everest är halvbröder medan Everest och John är bröder. De har alla bröderna samma mamma, nämligen Klara. Just nu befinner de sig alla på Marlboro Hall på Nordirland, närmare bestämt i Cork. Språket där är iriska men familjen bor ju några månader också i New York respektive Sverige så de talar alla för det mesta engelska. De är hela familjen där av en anledning som jag inte tänker gå in på eftersom jag då röjer intrigen.

Jag är i början av boken och nu flyter det på med bilder inom mig och jag njuter av utsikten över hur vackert Irland är. Ibland rättar jag just nu Viveka och Rikard och läser manuskriptet högt. Men det är mycket kvar på Viveka och Rikard samt rättstavning till sist. Jag har ingen brådska utan tar en dag i sänder och gör det jag känner för. Tids nog blir boken klar, i sinom tid. När man får sådana här flow med att en bok bara radas upp som en film i ens inre kan man inte avbryta det. Jag kan inte påverka att det kommer mer böcker i mitt huvud. Jag kan bara ta emot historien som kommer. Jag bearbetar de bilder jag ser och skriver ner handlingen undan för undan. ©  Peter Knagert (text och teckning ej bild)
Klara och Rikard
Everest

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
bild:www.flickr.com 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar