Translate

lördag 19 september 2015

Att vara annorlunda och inte passa in i samhället

Måste man passa in?
Det är tankar jag har i min skrivarlya i kväll

Jag har en karaktär som faktiskt inte alls passar in i den livsstil som hon lever uti eller har levt. Hon var tidigare gift med Everest far men de skilde sig. Hon passade absolut inte in i den bilden då hon bodde i en stor slottsliknande byggnad med tjänstefolk omkring sig för hon var inte speciellt ladylike liksom.

Klara är otvungen och klär sig i stora böljande klänningar och hon har stora örhängen som dinglar i takt med att hon går. Hon strör inte pengar omkring sig tvärtom hon räknar kronorna och köper helst saker på marknader. Hon är rätt vulgär i språket och fnittrig och inte alls sval och etikettrik som en riktig lady bör vara.

Förutom att teckna det herresäte som hon tidigare har bott på så tänker jag teckna henne i kväll.

Hon är mor till  både Rikard, Everest och John, Everest och John är helbröder medan Rikard är deras halvbror. Det är en rätt knepig släkthistoria och de bor i Irland fast Klara bor nu i Sverige på västkusten. Hon figurerar både i romanen om Rikard och Viveka och även i boken om Everest som är cirkusartist fastän han är en lord. Också han är rätt uppseendeväckande faktiskt måste man säga.

Än så länge har jag bara en teckning på Rikard och Viveka samt på Everest. ©  Peter Knagert
Everest cirkusartist
Rikard som är försäljare
Viveka försäljare
Du hittar böckerna under etiketter
2000tals roman Viveka och Rikard och
2000tals roman Everest
jag skriver på dem just nu



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar