Translate

torsdag 24 september 2015

Mordfall - läs en bok i höst

I den första delen inträffar ett mord som får konsekvenser långt framöver faktiskt igenom generationer. Detta mord påverkar alltså så oerhört många människor men det är väl just det som ett mord gör förstås.

I bok nummer 2 fortsätter jakten på den som är mördaren. Det ska jag skriva om när när de rätta tankarna infinner sig. Jag arbetar just nu på tre olika böcker och bok nummer 2 i den här serien är en av dem. Så jag växlar emellan dem hela tiden och skriver det som kommer inom mig. 

I bok nummer 2 påverkar mordet som skedde i bok nummer ett framförallt barnen i familjen. De miste sin far. Jag skildrar hur det har påverkat dem till att bli de personer som de var. 

Nya anfall emot den som utförde mordet planeras också av en tredje part som är inblandad. Ett djävulskt straff planeras därför under slutdelen av bok nummer 3, vilket i sin tur kommer att påverka personerna och släkterna i bok nummer 4. 

Förutom mordet så innehåller böckerna i serien "Makten och kärlekens vägar" också kärlek, maktkamp, strapatser, krig, elände, vänskap m.m. ©  Peter Knagert



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar