Translate

lördag 26 september 2015

Kotletter i äpple och fantasi samt mitt skrivande på boken

Idag har jag bara tagit paus i mitt skrivande för att gå in och laga middag tillsammans med min fru. Vi hade kotlett med äpplemassa samt potatismos tillsammans med brun sås, råkost och fetaost idag. Det var jättegott. Äpplemassan gjorde man så här: Skiva äpplen och häll i en tsk honung och stek i en gryta tillsammans med lite flytande margarin. När vi hade ätit så gick vi återigen ut och satte oss i solljuset och jag skrev vidare på romanen om Everest medan min fru tittade på sin mobil och surfade. Då och då diskuterade vi olika delar i romanen. Det har alltså varit en fin dag tycker jag.

Lite senare gick vi en promenad och vi fick chans att talas vid ensamma utan våra pojkar.

Jag behöver ha in lite om Irländsk mat och den whisky som de dricker där, därför ska jag nu ta och göra lite research angående detta. Jag skrev lite på slutet av boken idag och hoppade därmed av en del som ska vara i mitten men jag vet vad jag ska skriva där sedan. Idag ville jag i alla fall skriva slutet som handlar om julen på Marlboro Hall. ©  Peter Knagert


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar