Translate

måndag 21 september 2015

Material för att teckna

Saker att använda vid teckning tycker jag den här bloggen berättar bra
http://lindaaaa.blogg.se/2014/january
För blyerts - Canson Bristol. Väldigt slätt gräng vilket underlättar när man vill få med väldigt små detaljer.
För akvarell - Portofino, Cartiera Magnani. Har inga höga krav på akvarellpapper men detta säljs till ett ganska bra pris och det går att vattna i princip hur mycket man vill.

Pennor i olika hårdheter från Faber Castell.
För extra svarta nyanser använder jag mig av Cretacolor Monolith graphite pencils 8B och 9B.
När det kommer till akvarellfärger är jag inte kräsen. Brukar ofta köpa panduros egna flytande akvarellfärger vilka fungerar utmärkt. Penslar har jag heller inga speciella krav på.
Numera använder jag aldrig suddgummin, men knådgummi är ett måste. 
Vid blyertsporträtt använder jag mig även av stompfers.

<>

Jag köper allt mitt material på zinkvit.se och panduro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar