Translate

torsdag 24 september 2015

Mitt inre skrivrum

Överallt läser jag att det är viktigt med ett skrivrum en skrivarlya som det också heter. För mig är det så att själva intrigen och handlingen kommer till inne i mitt huvud och därför är det ett sk. inre skrivrum. Det spelar alltså inte någon roll var jag då befinner mig utan det kommer, ungefär som om det är en film som spelas upp. Sedan är det bara att snabbt skriva ner allt innan jag glömmer det.

Det är alltid olika hur mycket som kommer eller inte.
Vissa dagar kommer inget alls och andra dagar kommer det väldigt mycket.
Jag tror inte på att tvinga sig själv att skriva utan jag väntar helt enkelt på att inspirationen ska komma, då först skriver jag ner det.

När jag väl skriver behöver jag inte sitta på en speciell plats även om jag har ett skrivbord med plats för dator och skrivdel samt bokhylla. Jag kan lika gärna befinna mig med ett kollegieblock ute på altanen eller sitta på ett café i staden, ute i vårt tvrum, i köket och till och med kanske på en buss, tåg eller i ett väntrum.

Jag har alltid med mig penna och kollegieblock utifall att inspirationen kommer till mig.
Jag tycker det ska vara roligt att skriva en bok.©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar