Translate

söndag 27 september 2015

Trilogi om de tre bröderna Kearney/Adelheim

Idag kom jag på det uppenbara. Jag skriver en trilogi om de tre bröderna John Rikard och Everest.
John och Everest är bröder och lyssnar till efternamnet Kearney och deras halvbror heter Rikard Adelheim. Jag har redan skrivit klar samtidsromanen om Rikard och håller på och rättar den. Romanen om Everest skriver jag just nu på och den utspelar sig på Irland.

Den tredje boken om försvarsadvokaten John finns än så länge bara i mitt huvud. Men jag kommer att skriva ner den också när det känns rätt.

Boken om Rikard kommer att ges ut först och sedan romanen om Everest och John blir den sista i den trilogin.

Böckerna utspelar sig på olika platser i världen men de möts alltid på Irland eftersom det är där som både John och Everest är uppväxta och också Rikard har tillbringat mycket tid där.

De har även två systrar men de får ha biroller. ©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar