Translate

tisdag 29 september 2015

En romantisk roman om att förlora allt

Hur närmar man sig en människa som har förlorat allt - hur gör man det? Det är frågan jag ställer mig när det gäller Everest i min trilogi och jag tror att jag har svaret. Idag har jag skrivit några sidor som innefattar en dialog emellan Elisabeth och Everest. Vad hon har för roll vill jag inte nämna i nuläget men hon spelar en stor roll för den förändring som sker senare. Elisabeths sätt och envishet är något som han får stångas med framöver men det är bra, för det blir en förändring.

Något som är viktigt också när man är därnere på botten och ligger i en hög är en familj som bryr sig och förstår. Bakom Everest står hela familjen Kearney/Adelheim och stöttar, kanske inte på det viset som han först hade tänkt sig men ändå jag tycker att de gjorde rätt.

Det man först trodde var rätt kanske inte är det när man tänker efter. Men kanske måste man verkligen ta sig tid att fundera över sitt liv för att förstå? ©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar