Translate

lördag 19 september 2015

I skrivarlyan- nya idéer

I skrivarlyan
Jag har huvudet fullt av tankar på två olika böcker som vanligt. (boken om Viveka och Rikard 2000 roman och del II i riddarromanen)
Dessutom har en helt ny bok börjat att ta form med Everest som är halvbror till Rikard.
Han är cirkusartist och en helt ny värld tar sin början i mitt huvud. Jag ser bilder med trapetsringar och hur han svingar ovanför manegen. Jag skriver ner det jag ser inom mig och bryter av ibland genom att läsa texten som jag har skrivit om Rikard och Viveka. Fortfarande gör jag ändringar och lägger till och drar ifrån i den boken.

Förutom det så skriver jag i slutet av boken med Viveka och Rikard om den sammankomst som är där, alla de människor som kommer dit som är släkt med Rikard. Det är en ansenlig skara av olika sorters människor bland annat Everest som jag finner väldigt intressant just nu men även de andra har potential för att också bli andra böcker i framtiden.

Dessutom vill jag väldigt gärna teckna så tiden ligger i fatet på mig eftersom jag inte kommer att hinna med båda dessa kreativa saker.


Rikards släktträd är minst sagt märkligt och speciellt och jag smakar på de ord jag skriver om hans släkt och försöker att beskriva dem så verkligt som möjligt.

Till sist måste jag påminna mig själv om att gå igenom alla scener som jag kallar det, inte kapitel utan scener när det gäller ljus och mörker och stämning förutom hur de rör sig, tonfall m.m.

Det är med andra ord långt kvar innan boken blir klar. ©  Peter Knagert


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar