Translate

lördag 19 september 2015

Irland en bok om en cirkusartist

Tanken är full av denne man som heter Everest och som är irländare och bor på ett stort herresäte han är i grunden en lord men lever som en cirkusartist. Om hans öden och äventyr handlar den boken jag skriver på just nu. Klara hans mamma som också figurerar i romanen om Viveka och Rikard finns med eftersom hon är både Rikards och Everest mamma.

Jag känner verkligen med det öde som ödelägger Everest liv i början av romanen men ju mer tiden går så ser jag med tillförsikt på hur han faktiskt ändå kan få ett gott liv i slutändan mycket tack vare Elisabeth.

Ikväll ska jag teckna den plats där han är på i romanen.

Förutom det så håller jag på och rättar romanen om hans halvbror Rikard och så karaktären Viveka.
Båda romanerna handlar om 2000 talet. ©  Peter Knagert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar